Thursday, May 30, 2013

Anjing Menyalak

Great self-note isn't it?



Salam, hi.. Apa kabar semua?

Aku nak cerita sikit je kali ni. Jadi,  ayuh kita bermula. Ok, kita ni hidup bermasyarakat, kita bergaul sesama kita, rakan belajar atau rakan bekerja. Semua ni kawan kan?

Ok, aku nak tanya. Seberapa kerap perbuatan atau percakapan korang disalah reti?? Aku selalu mengalami situasi ni hingga tahap aku pun tak kisah dah,

Mereka yang kita anggap 'kawan' ni tak semuanya anggap kita kawan gak. Kadang tu dorang anggap kita yang bebukan, tuduh kita itu ini, walhal kita ni tidak seteruk mana.

Aku cuma nak nasihat, jangan mudah rasa diri kau tu teruk, hanya sebab sekor anjing' cakap kau itu ini. Sebab, kalau ada 9 orang manusia yg terdiri dari rakan yang betul betul tahu pasal kau, dan dorang ngaku kau tu ok/baik, dahtu kenapa kau nak dengar kata dari sekor anjing menyalak?

Tapi kalau sorang tu nasihat kau elok elok, kau dengarlah. Nak nak plak kalau 9 orang kawan kau tadi perangai serupa monyet, maksud aku ialah - yang baik kau ambil, yang buruk kau elakkan ye??

Aku malas nak layan anjing-anjing dalam hidup Aku ni sebab aku banyak benda lain nak buat. Mana ada masa nk layan anjing menyalak, bukan paham pun.. Haha

Jadi, kalau kau rasa aku ni jahat sebab aku tak baik dengan kau - go to hell!! Aku hanya akan, hormat kat mereka yang menghormati sahaja. Bukan pada kau yang bodoh sebab suka judge orang yang kau tak kenal. Ok, bye kawan. To anjing- "shut-up"


No comments:

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates