Wednesday, June 10, 2009

Percutian Terbaik Aku

p.s- boleh bukak link ni untuk tgk gambo2 sahaja.tq.. klik sini


Assalamualaikum waramhamtullah itaala wabarakatuh dan salam sejahtera;)
panjang tak salam aku? hehe. hari sabtu(6/6/09) sampai isnin(semalam-8/6/09) aku pegi Terengganu dan Kelantan, kawan aku kawin, nama dia Malikey.

Malikey ni keje kat Hotel Corus dimana aku bmain futsal besama bebudak(dorang bukan budak dah) Corus pada stiap isnin jam 8pm..so dari situ aku kenal Malikey, dia kawin ngan org Corus gak, namanya Noni,hehe..

Jadi seawal jam 3.30am aku btolak ke Terengganu naik keta Nazaria brader Fadlybtol ke eja ni Ly?), besama 4 penumpang lain yang turut menumpang iaitu saudara Jasrul Effendi a.k.a Jas, Encik Wahab, Encik Erpan bakti dan YB abg Mat Nor(harap btol ar namanye).

Trip kalini tidak bermakna tanpa kamera yg aku PINJAM dari Rusdy(kwn aku), dia gak yang anta aku gi Corus masa nk blah, so dua kali TERIMA KASIH ar diucapkan pada Udi yang sudi membuang masa tido dia untuk anta dan bwk moto aku;)

Selain keta Fadly, rombongan ke Terengganu juga disertai 3 buah kereta lain iaitu Deswin dan klurga, Brader Azlee besama saudara Azmi, Abg Shukur adan dan lagi sorang Abg Said kalo x silap hamba, dan juga Brader Fauzi nan..ramai gak ar dalam 19 org.

Ni masa otw pegi Terengganu, lawo awan tu

Yang ni awan bentuk 'hati'

Dalam otw pegi Teganu tu, kami sume benti lepak kat Hentian Gambang, Pahang dalam jam 6am untuk breakfast, solat Subuh, makan sket, masa ni x lalu nak makan, aku minum air Red Bull je, nak bagi mata segar bugar.

Hampir jam 7am, kami bergerak meneruskan pejalanan dan dalam jam 9am lebih sket kalo x silap pala otak aku, kami dah sampai di Masjid Sultan Mahmud, Bandar Al Muktafi Billah Shah yang hampir2 kat Paka.

Sampai je kat masjid tu, sume orang mengambik kesempatan untuk mandi kecuali Azlee yang terus tuka baju mlayu, abih sume confuse pasal sape nak nikah, setau aku dia dah kawin, heheh.

Lepas mandi, aktiviti mengamik gambo beramai ramai menyerikan aktiviti walaupun masing2 dah stim, mengantuk, rentung dan lain2. nasib baik pinjam tripod skali, kalo x mesti xdo gambo aku.huhu.

Dekat sampai Masjid Sultan Mahmud

Masjid, lokasi akad nikah

View dari atas

Ni Erpan

Ni posing sbelum pegi mandi

Ni posing selepas mandi

dalam 9.30 malikey pun sampai kat masjid tu, dan memulakan acara akad nikah dengan hanya empat kali lafaz je kalo x silap, hehe. xpe malikey, aku tau ko gubra, huhu. imam yang wakilkan bapa Noni pun nampak sporting, gelak2 sama..

Noni baru sampai

Acara Akad Nikah begin'

AMIN

dah abih Nikah

peserta rombongan Malikey

Masa ni mmg penat oo, ngantuk sebab masa dalam keta aku x sampai ati nak tido (tak dibenarkan actually,hehe) sebab aku duk seblah driver, tugas aku ialah duduk diam2 dan cakap 'ya' kalo Fadly start borak.hehe.

So mengantok tahap gaban dan ultraman dah sampai limit, lepas je akad nikah, pegi breakfast(lagi) dkat RnR dkat2 masjid tu, aku mkn pau 1, ngan nescafe ais, lain2 ramai mkn nasi lemak, jas beriya riya kata sedap.lantak ar.hehe

Lepas tu, pegi masjid utk lepak tido smentara nak tgu majlis kawin kat rumah pengantin pempuan yang mana kat area2 masjid tu gak. kebanyakan peserta rombongan hanya tido kat atas pentas yg tletak kat bwh masjid, walaupun x best, dorg tdo gak sbb ngantok sangattttttt..

Masa ni dah x lalu nk becakap, nak amik gambo pn x bermaya, kalo x, msti dpt tgk kawan2 begelimpangan tdo berimpit2, Erpan lak ajak aku naik tdo kat bhgn atas Masjid, sana lagi sejuk dan berangin, dapat gak ar tdo sejam.Puas!!!

Rombongan pihak lelaki agak lewat tiba kt umah Pempuan, dalam kol 3 baru gerak ke umah Noni, panas tak hengat dowh sana.. aku minum air sirap dalam 6 gelas sbb haus giler..tapi still rasa excited sbb dah smpi Terengganu 'kite'..huhu.


pose pengantin baru-kat umah Noni-

cute la konon, heheh

bgambo kenangan bsama pengantin baru

Hampir jam 5pm, kami sume belah nk gi cari Resort utk tido, nasib baik ar abg Mat Nor ade kenal YB ni, so dia ar bagi tempat tido secara pecuma, nama resort tu Chenih Recreation Resort a.k.a CRR, dimana ak x smpat amik gambo resort tu sbb PENAT!!

Jadi time kasih ar kat Yb Mat Nor, sbb usaha dptkan tempat tido yang sgt selesa, siap bagi 5 bilik, aku tido sebilik ngan Jas, Fadly dan Wahab..bnyk gak aktiviti yang dijalankan spt amik2 gambo, dengar alarm lagu Metallica dari Hp Jas kol 3 pagi!

Slain tu, terima kasih lagi pada YB Mat Nor sbb blnja dinner kat Chenih tu, best oo, aku makan mee goreng, order sampai lambat, tp Mat Nor lagi best, dah ar dia blanje, makanan dia 2nd last sampai diikuti order Fauzi.

Trima kasih juga diucapkan pada abg Jas kerana menjadikan tidur kami sume 'LENA' dgn alunan muzik rock yang memekik,memecah hening pagi dan membuatkan aku PUAS tdo! hampehnye Jas, die dah ar tdo Dead, lain2 sume tjaga..

Lagu dari kumpulan rock terkenal thn 90an, Metallica yang berjudul The Memory Remain akan tetap ku kenang sbagai lagu 'berhantu' dan yang paling fobia pernah dicipta oleh tamadun manusia;p.cilakak punye Metallica!!

Wahab sebelum tido

antara aktiviti di CRR-mendoakan ksjahteraan Wahab yg tido-

Go go GOPAL..

credit to Jas

dari kiri- Fadly, Jas dan Wahab

Jam 8am hari ahad, kami pegi skali lagi ke RnR yg dkat2 masjid Malikey akad nikah smlmnye, utk breakfast dan jupe Malikey, pasni nak gerak Tanah Merah, Kelantan, iaitu rumah Malikey, dimana kenduri belah dia dibuat pada isnin esoknye.


OTW' ke Rantau Panjang, beli2 ape yg patut

Ye, isnin..isnin atau Monday..monday blues bak kata omputeh, pelik kan? kenduri ari isnin? hehe. org KL rasa pelik, org sana maybe dah jelik sbb aku tgk, ramai lak tu buat kenduri kawin ari isnin, kalo kat KL. konpem takde orang, sbb sume keje.

9.30AM, kami btolak dari terengganu menuju ke Rantau Panjang, dorang sume shopping, oleh kerana aku ialah penganggur jalanan, so takde ar bende aku beli kecuali spek itam Oakley harga rm10, tu pn sbb masa tu PANAS.masa smpi tu dalam jam 1pm..

Oleh kerana musim cuti skolah, maka ramai la umat2 manusia kat sana dan, ramai la gak org2 KL temasuk rombongan kami, sbb aku dgr sume ckp dialek Kl jek.huhu. dalam kol 4 lebih, aku dah bepeluh2, cuaca panasssssss..masa tu baru blah.Alhamdulillah.

Sampai kat umah Malikey di Tanah Merah, kami yang lapo nak mati, diberi makan nasi lauk ayam goreng, ayam sup dan air wajib iaitu air sirap.lepas mkn dengan lahapnye, kami sume pegi mandi air terjun yg dkat ngan umah pengantin laki;)

Best gile dowh, dah ar penat, pastu lak baru pas makan, dapat mandi air terjun yg sejuk macam peti ais.mmg layan ar..nak nak lak kt KL, mana nak dapat air terjun. air sungai apatah lagi, nak sejuk, kene minum air batu jek.

Pegi ke lokasi air terjun tu, sume peserta naik land Rover ayah Malikey yg sgt old skool, power. macam buruh kasar pn ade gaya gak sbb dlm 10 orang naik skali, apepun time kasih ar pada malikey sbb bawak pegi mandi air terjun tu.best sesangat!!


Aksi skodeng di air terjun

Hari hampir maghrib, perasaan serba salah menyelubungi setiap individu, sbb pikir kat mana nak tdo malam tu, ayah Malikey jemput tdo kat umah dia, tp sbb pikrkan xnk menyusahkan tuan rumah, dan memikirkan nak rest yg cukup, kitorg gi cari tmpt penginapan kat bandar Tanah Merah.

Dalam jam 9pm, kami check in di TM Lodge, selesa btol,ade 3 bilik, ruang tamu beso, mmg la dah tebayang nk tdo time tu, aku rasa time tu aku stim lebih ar sbb rasanya aku sorang je yg mengntok nak rak, padahal bkn aku drive pn..

Malam tu lepas dinner dlm jam 10pm, balik je kat TM Lodge, lepak2 dan terus tido, sok pepagi dah nak pegi umah Malikey, sbb kol 9.30am ada majlis akad nikah Kakak pada Malikey lak..

Seawal jam 7am, aku dah kene mandi, lepas tu breakfast dpan tmpt penginapan tu, sume org selera mkn nasi krabu, aku lak mana biasa breakfast, hahah. so aku sarapan air nescafe, 1biji kuih cekodok ngan dgr lagu kt Ipod je;)

Sarapan pagi aku dan beberapa peserta lain ditaja oleh Fadily time kasih banyak bro! dan selebihnya disponsor oleh encik wahab yg telah membuat perjanjian berdarah' dengan azmi malam sebelumnya..

Aksi di TM Lodge

Maka tpat jam 9am, smpai kat umah Malikey, kol 11am makan nasik, tgu Noni dtg dlm kol 1pm, lepas tu bemula keje aku iaitu menagambik gambo, masa tu kawan2 yg lain best je mandi air terjun lagi.

Sampai je, minum teh dulu

Minum sambil tgk org hambat lembu guna lastik

Wahab terpegun

Dorang tgk kakak Malikey nikah

Aku lak tgk gadis' yg tak benikah, kat tengah tu;p

Azmi usha malikey yang main panjat2 sblm kenduri dia sendiri

Brader Azlee pun usha, heran ar tu

Sambil nk tgu start kenduri

Kasut Wahab yang mahal-dia snap gamba ni-

Oh ye, aku baru potong rambut.wakakakkaka

Kenangan bersama Malikey

Aku pun ade gambo ngan Malikey gak ar

Jas pun samo

Sebab kesian kat Key, gamba dia dah ar sikit jek, aku pn excited lebih nk amik gamba masa tu, so aku stay, lagipun ada rombongan dari keluarga laki yg nikah ngan akak malikey, sorang awek baju kurung biru, bejaya mendapat perhatian aku,heheh.

Suke lak beta tgk dia, huhu.tp tgk je ar, xde apepn.. dia ok ar, lawo, putih, comel walaupun ak xtau nama dia, lepas je solat zohor, aku sambung amik2 gambo Malikey, minum air sirap sbb cuaca panas.dan tibala kekawan lain balik dari mandi air terjun.

Malikey & Noni

mereka mengantuk kepala masing2, hehe

Posing di luar rumah

Ni dpan umah jiran Malikey

Apa nk buat bila bosan?

Curi-curi amik gambo awek pun syok;p

dorang makan

3pm, bergegas pulang! yeay!!! penat, tapi hepi..sbb dpt jalan2..kami blk ikut Gerik, dan dari Kuala Kangsar, masuk highway untuk ke KL..kitorang hanya benti rehat kat hentian Tapah..

Brader ni ar kesian kene drive, yg lain tido

Tapi sblmnya, masa kat Gerik, ada 1 kampung yg namanya menggamit perhatian dan mencuit hati, aku x smpat amik gambo lak, hampeh.tp klako ar, aku, Fadly ngan Jas dah tegelak gelak baca, yg lain lak tido masa tu.Nama kg tu, 'KAMPUNG BELUM BARU'..

Kalo kat KL, ade kg baru, kat Gerik ada Kg Belum Baru, style sungguh nama dia kan? kalo orang tnya, 'kg baru' ke? kene ar jawab 'BELUMMMMMMM'..hehe..sblm tu lak aku merasa heran sbb, tgh lalu2 kawasn bebukit bukau kat banjaran Titiwangsa tu, tetibe lak ade tasik..magic oo.

tu ar tasik tu

kalo x silap, nama tasik ni Tasik Banding(Fadly kata)

kagum..subbhanallah

Naib baik smpat amik gambo sekping dua.so lpas mkn kat Tapah, dlm jam 8pm, kami meneruskan pejalanan pulang, hampir jam 10pm, sampai Kuala Lumpur.yahooooo. alhamdulillah, pejalanan lancar,sume ok..

Aku rasa nila cuti yg paling best dlm sejarah hidup aku, paling enjoy dan seronok.
Trip kenduri kawin Malikey ni adalah trip yang takkan bole dilupakan, aku enjoy 300% kat sana..balik tu Udi lagi yg amik aku,gi kg baru jap, pastu dlm jam 11pm, sampai ar aku kat umah Wangsa Maju;).sekian


30 comments:

hajarus said...

wah... aizat, memang satu percutian yang menarik... puas yer aizat berjalan... dr hari sabtu - hari isnin... dapat pegi banyak negeri.... pahang, terengganu, kelantan, perak...

lagi satu maybe ni la percutian aizat paling best coz aizat dapat tackle awek berbaju biru kat sana yer.... hehehe....

Frantic Finger said...

oii g roadtrip xbitaw!kerek aaa..klu xbole kirim bli spek oakley 2..kt klcc mahal sgt 800 hengget.haha!

DilOt said...

aizat..dpt tackle tak si baju biru tu,,,hehehe

waaa...jauhnye perjalanan...lamenye percutian...

pEaCe said...

u look different after done with a hair cut! heheh.. nice trip u hv!

CIKGU NAMAN said...

lain kali pegi klntn snggh umah aku..haha..mandi jeram kt sana.(mcm la aku ada kt umah)..btw menarik journey nih

Amar said...

salam aizat,

syoknye berjalan jauh. jauh perjalanan luas pengalaman.

gambar2 pun byk yg cantik2.. cayala.

MY HEART said...

Sedapnyer teh tarik ittew.. ahaks..

Salam Ziarah...

For the rest of my life said...

aizat..
ensom ko ngan rambut baru..
so sweet..
nak booking jadi menantu bley???

Cikgu Nort said...

wahhh!! menarik bro trip nih! pepun,moga hang pon kawen la cepat2...

Unknown said...

wah giler ah aizad.. patut le lame
hang menghilang...

series... semua gambar aku rase terhibur.. tak sempat nak bace semua text.. tapi aku enjoi gambar hang..
kalau aku habiskan bacaan... sure bleh pitam sebab tak sempat nak amik napas... heheheh

hang ok dah? aku harap hang ok la... dok selalu p kenduri orang kawin.. hang tuh bile lagi beb? umur makin lame makin meningkat.. carik carik le calon tuh...

»Mrs Bintang« said...

Wh!!sonok tengok pix bro aizat tu..percutian yg memang best gilews..kwn bro aizat dah tawen...bro aizat bilew lagi hihi soalan bonus ni...hehehe..

loq said...

cool bro
gambar tu sape ambik?
pergi rumah org kawen pon dikire bercuti..lagi2 tempat jauh kan?
aku cuti ni tak de kemane2 pon...
sedih siot

I_Hate_Lolipop said...

Best giler trip..siap mandi manda..haha

pasni aku nak wat gathering budak jahat sekolah pompuan.(ramai budak cun tp single join).hehe ko nak ikut?

tahniah kat malikey and noni..happy forever...ameen.

sickchild said...

bestnye jalan jalan camni.
ngan kawan2 yang humble.
hish aku memang jeles bila laki berkawan.
KEKAL.
beza tul ngan pompuan.
btw gambar2 yang ko amek sume best.
lagu kat blog ko pun best gila.

A.I.Z.A.T said...

K.Hajarus-

wah 1st komen ni,tahniah;p ha tu ar, 4 negeri sy dah jelajah.hehe..penat mmg penat tp enjoy sesangat;)

mana ade tackle kak, sy tgk je.haha. ala saje mengisi masa lapang masa kenduri tu.huhu

A.I.Z.A.T said...

Feiza-

oi, nati kita gi eurotrip lak nak? hahah..ala ak lupe ar nk btau ko, xpe, nati bday ko umur 35 aku blikan ar spek oakley 8ratus rm tu. tp kalo aku kaya ar.muahahahhahaha

A.I.Z.A.T said...

Dilot-

mana ada tackle ar.saya ni pemalu dan besopan santun serta jual mahal.. nk tegur pn takde.huhu

mmg jauh dn lama tp best;)

A.I.Z.A.T said...

Iris-

wah different aa? hehe. look more fatter la like dis..huhu..

ya it was a nice trip..the unforgettable;)

A.I.Z.A.T said...

n@m@n-

ko dok ptrajaya pstu nk suh ak singgah umah ko ek.haha.apara. mmg mnarik bro journey ni.. mcm journey to the center of the earth;p

A.I.Z.A.T said...

Anib-

salam..aah mmg best ar jalan2 cari pasal kalini.hehe..

wah cantik ek? time kasih('bangga;)')

A.I.Z.A.T said...

MY HEART-

mmg sdap pn.huhu..

thanks ar msk blog ni. dtg lagi ye;)

take care

A.I.Z.A.T said...

Kak Hidayah-

haha manyak ar hensom, dah mcm doraemon ke ape tah.jgn ar ckp camtu, I malu U.huhu

A.I.Z.A.T said...

Nort-

memang sangattttttt menarik bro. bro,

ok insyaallah, aku dahkaya nati ak msti kawin;)

kalo aku kawin, ko mesti dtg tau! boleh?

A.I.Z.A.T said...

Mr Azman@Kreuger-

eh aku ilang lama ek? ak bz sket ngan bapak ak aritu.huhu.

gambar cantik ek? wah terharu siot! ak nk menitiskan air mata ar man dgn pujian ko yg mlambung tu..haha. rugi ko x baca man, berbaloi mata ko rosak..hahah..

aku ok jek, ala xpe man, kat klantan sume org teka umur aku 17, 18, paling up pn 20, so kire ok ar, umur x mnjadi masalah.haha

tgu ar, ak ngah tgu jue aziz msk minang aku, bole ke?wahahhaa

nati ade rezeki, Insyaallah;)

A.I.Z.A.T said...

Tashabella-

mmg best pn dik, rasa mcm xnk blk je bile dok kat air terjun tu.tp penat gile.ha ade calon ke untk sy? bagi ar.haha..xde ar, nati ade rezeki, Insyaallah.one fine day;)

tasha je ar kawin dlu.snang;p

A.I.Z.A.T said...

loq-

of course yg xde aku tu ak amik, yg ade aku skali tu kwn aku amik.. tp kbnykan nye aku ar jadi mangsa.haha.

mmg dikira becuti ar ni, tu ar pasal, jauh lak tu.kalo stakat area umah kat kl, mana ble kire bcuti..huhu

apa ar x g mana2..ko g ar tgk wyg ke main boling ke.huhu.

thanks ek msk blog buruk aku ni

dtg lagi;)

A.I.Z.A.T said...

I_Hate_Lolipop -

part mandi tu ar yg plg best actually.hehe

wah ko nk wat gath ngan bdk2 pmpuan mana ble ak join, aku laki pe. ko lupe ke?hehe.kim slm ar kt kwn2 ko yg single mingle+cun tu.haha

A.I.Z.A.T said...

sickchild-

mmg best oo.
aah kwn2 aku ni sume bgs,
ye ar,tu advantage kwn ngan org yg berumur..dorg matang(x sumenye)..
jeles nape lak? ade gak pmpuan yg kwn kekal.tp btl ar ckp ko.
x ramai ar..sbb pmpuan bile dah ade bf dorg cam lupe diri sket.
laki x bnyk cmtu ok..haha..
lawo ek gambo? thanks la ye,huhu..

take care sis;?)

Ilyana Fauzy said...

haha. cm bes je.. jap. nie amek pic gne cam pe ek. lawa seyh~

Taz Jaafar said...

bestnye cuti2. hehe. tergamam tgk gmbr yg last tu. cantik.

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates