Sunday, June 1, 2008

(MAH) Futsal Tournament-Sports Planet Ampang-

(terdapat carutan didalam tulisan ini,harap maaf)

Semalam(sabtu-31/5/08) dalam jam 9am camtu aku dah gerak gi sports planet, ampang sbb member2 aku yg keje kt Corus Hotel ade tournament futsal yg dianjurkan Malaysian Association Hotel(MAH)kalau x silap ar, dan Carls#$*@(nama tidak dapat ditulis atas sebab2 tertentu yg mungkin boleh menimbulkan syak wasangka rakan2 yang lain-hehe)..so dalam 9.40am cmtu aku dah sampai sana..dorang belum start lagi time tu..

Mereka yang bermain untuk Corus ialah Abg Adi selaku kapten pasukan, Mohd Nazri-'Lampard', Abg Fadly 'Gerrard', 'Ruud Van' Jazrul, Airil 'Ronaldo serta 'Deswin 'De Sar'..manakala penyokong2 pasukan corus terdiri daripada Maliki dan Awek's nye, Irpan Bakti, Azli yg datang agak lambat tapi blk cepat dan aku sendiri walaupun aku bkn pekerja corus yg berjaya..

Semua team yang join ade dalam 32 pasukan dan Kebanyakan game team Corus kat Court No-7, just masa semi ngan 3rd-4th place jek kat court-8 Sports Planet Ampang tuh..So result untuk pasukan corus agak memberangsangakan, dorang just kalah sekali jek semalam, tu pun dah semi final, kalah 2-1 ngan KLIH..starting game lawan First World Hotel, dorg draw 2-2, then kalo x silap pastu menang 5-1, 1-0, then yang paling aku ingat masa lawan satu team nama Spa 'fucker' sial ape tah, nak kata Spa-Q bukan sbb tu cite tv3..tapi saje ar nak kutuk dan fuck' team ni sebab perangai dorang yang mengalahkan semua binatang2 haram macam babi, anjing, khinzir(ni pn babi gak), chimpanzi dan lain2..sebabnya dorang ni sebelum tu aku tengok main ok la tapi kalo dorg score jek mesti kecoh nak ejek2 goalkeeper, siap 'tunjuk2' tgn kat keeper tu, pastu kalo kalah tak reti nk salam orang lain, nama jek keje hotel tapi adab xde, camne nk layan guess..bangang betul,prangai cam haram..nih ar aku rasa cam nak start mencarut jek..time lawan corus tu masa tu last group game, dorg group c kalo x salah ar..tapi masa game ni best, sebab mencabar, sebab berbalas2 gol, ade satu time tu abg Adi tak sengaja ter-gol kan sendiri, tapi alhamdulillah..corus menang lawan team Spa 'Anjing' tu dengan result 6-3..padan muka ko anjing spa..korang memang perangai macam sial, elok jangan keje spa, elok keje dalam hutan pastu kawan ngan babi takpun gi ar kawan ngan anjing..geram betul aku walaupun aku x main, tapi ye ar, dah member2 sendiri kene cmtu..Azli pada hari kejadian sangat agresif dengan bertindak memanjat-manjat serta melompat keriangan ketika pasukan corus yang berjersi Belanda kaler oren menjaringkan gol..haahha, memang best menjerit-jerit smlm dan aku pun sure ar join, just irpan jek yg jerit2 tapi ak ngan azli jek bole dgr, hampeh btol..time ni Maliki dah blk sbb gi anta Aweks die..so tinggal ar aku ber-3..

Nak dijadikan cite ni best dan bermutu tinggi serta menyayat hati serta menyentuh emosi, bermacam dugaan perlu diredah dengan seawal game pertama iaitu Naz yang baru masuk ganti Fadly, disepak dengan rakusnya oleh pihak lawan dan tepaksa kua dalam keadaan terhincut-hincut, maka dengan rela dan pasrah, team corus ade cukup2 5 orang tanpa pemain reserve, pastu time sbllm semi final, ade lak lagi 1 dugaan, sorang player corus terpaksa balik sebab ade pakcik meninggal dunia(Innalillah) lawan Palm Garden dorang menang 2-0 rasanya, Naz yg dari 1st game dah injured score time ni, kuang aja btul..tapi team ni ok.dorang sume baik2, xde nak menganjing org jek cam spa ''babi" tadi..then corus kalah ngan kat semi ngah Kuala Lumpur International Hotel(KLIH) dengan result 2-1..tapi dorang menang tempat ke-3 mengalahkan team yang aku pun lupa nama dia sebab masa start tu aku gi jejalan melihat kawasan,heheh..resultnya ialah 2-0 dan Naz yang katanya injured skali lagi menjaringkan gol dan diperli-perli tanpa henti oleh player2 yang lain selepas tamat game sampai balik.. dorang menang voucher giant RM150 seorang dan balik dalam kol 5pm lepas abih acara amik hadiah..
Team yang dapat no-1 ismlm alah KLIH, no-2 ialah First World Hotel..

So rumusan dari cite ni ialah, mainlah futsal tanpa sifat poyo seperti team Spa 'Anjing' tadi, serta bawaklah bersabar sebab dugaan tu datang dengan sebab2 tertentu dan ada hikmah disebaliknya..atleast dengan macam2 hal serta masalah yg datang, tanpa bantuan or support dari kekawan sendiri, management, dan meskipun kemusykilan sedikit dirasakan oleh aku ekoran kewujudan air tin yang sangat banyak yang mana menjadi minuman rasmi sume warga corus smlm, ditambah pula dengan bantahan2 pekerja corus sendiri yang jealous sebab tak dapat main dan hanya nak join sebab hadiah 1st ialah gi Anfield..
Tetapiiiiiiiiiiiii, dorang dapat no-3..TAHNIAH kat team Corus Hotel, gua salute sama lu sume.. adios..ni antara gambo2 kat sana sumbangan malikey atau deswin dan telah di-emelkan oleh abg fadly 'Gerrard'..thanks


Player Corus Hotel
Dari kiri-Abg Jaz,Abg Fadly,Abg Airil,Abg Deswin,Abg Adi & Abg Naz.(hahahah)

Kelihatan para pemain sedang menghiburkan diri sendiri sambil menunggu giliran untuk bermain terutamanya fadly yang cuba membuat gaya ala-ala menonton konsert kumpulan rock tempatan

Masa ni lepas dorang baru abih game sambil para penyokong Corus join sama iaitu aku(baju kelabu), Irpan(Jaket Hitam)dan malikey (Jersey Merah) bergambar sakan bersama bebudak yang main..

No comments:

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates