Sunday, November 9, 2014

Cinta Ini

Assalamualaikum..

Emm, aku menulis entry kalini hanya untuk luahkan perasaan aku sekarang. Setelah sekian lama, aku kini dilamun cinta.

Tak ku duga, aku jatuh hati pada seseorang wanita. Yang akhirnya mampu membuat hidup aku kembali gembira.

Nor Suraya Zainuddin namanya. Dia cantik, chinese look orgnya. Dia memilih aku tanpa memikirkan paras rupa aku yang tahpape ni.

Sungguh aku bersyukur dgn kehadiran Suraya dalam hidupku. Aku sentiasa berdoa moga aku dapat menjadi lelaki terakhir dlm hidup Suraya.

Tak pernah seumur hidup, aku mengambil berat tentang wanita lain seperti aku ambik berat pada Suraya. Bagiku, dialah segalanya. Takkan aku persiakan dia.

Namun, seperti setiap hubungan yg lain, pasti ada moment indah dan yang mengecewakan. Biarpun hubungan tak sehangat seperti permulaan, tapi aku percaya pada Takdir Allah SWT.

Aku percaya aku untuk Suraya. Aku tahu jauh disudut hati Su, dia mencintai aku. Cuma aku perlu belajar untuk lebih memahami dia dan aku sanggup untuk berubah sepertimana yg dimahukan.

Apa saja asalkan ianya membuatkan dia gembira. Aku tak mahu masalah remeh menjadi penghalang kebahagiaan kami.
Aku mahu jadi yg terbaik untuk dia.

Aku akan perjuangkan cinta ini habis habisan. Kerana bukan hari hari kita dpt merasai pengalaman mcm ni. Dan bukan setiap insan yg kita suka mampu membuat kita gembira.

Bila aku melihat wajahnya, terasa jantung bagai terhenti. Masa pun berlalu lebih pantas dari biasa. Alangkah bahagianya kerana dia juga mengambil berat terhadapku.

Aku bahagia bila dpt bersama dia. Perasaan ini tak mampu untuk aku terangkan. Bukan selalu kita dapat rasa happy hanya dengan melihat insan yang kita sayangi.

Mungkin dia tak faham betapa pentingnya dia dalam hidup aku sekarang ni. Mungkin memang salah aku kerana terlalu kerap menghantar msg padanya.

Tapi percayalah, tiada seinci pun niat untuk mengongkong. Hanya kerana atas dasar ambil berat, dan mungkin aku terlampau ambil berat sehingga disalah erti.

Kalau rasa seperti aku tak pernah beri ruang untuk dirinya sendiri, aku sanggup memohon maaf. Malahan sekarang, aku bersedia untuk menjadi apa yang dia pinta.

Biarpun masing masing mempunyai sejarah hidup hitam. Tapi tak bermakna kita perlu saling membenci. Apa yang penting, kita rancang hidup bersama dan selagi kita masih mencintai satu sama lain, takkan ada yang menghalang kita selain diri kita sendiri.

Jodoh pertemuan ditangan Tuhan. Tapi kita juga perlu ada usaha. Tak pernah aku mencintai org lain sepertimana aku mencintai Suraya.

Satu satunya wanita yang mampu bergaul dengan hampir kesemua ahli keluargaku. Abang abangku jua menyenangi kehadirannya.

Sampaikan hampir setiap kali ada program keluarga mesti mak dan abang suruh aku menjemput Suraya. Tapi aku risau ianya hanya akan membuatkan dia merasa dia lebih terkongkong.

Tak apalah. Aku memahami situasi Suraya. Aku faham maksud isi hatinya. Dan walaupun tak mampu nak bersua sepanjang masa, tetap tiap hari aku memikirkan dirinya.

Dalam tempoh kami tidak bercakap, ber'whatsapp' seperti biasa, tidak boleh berjumpa ini, aku akhirnya faham. Biarpun tidak ada disampingku selalu utk berjumpa setiap minggu, yang paling penting dia sentiasa ada dalam hati ini.

Itu sudah memadai. Yang penting, aku juga berada dalam hatinya selalu dan kami saling mencintai dan merindui biarpun tak terungkap dengan perkataan. Dia menasihati aku begitu dan aku bersetuju dengan pandangannya.

Sekarang, hanya masa menjadi penentu. Aku percaya hubungan ini akan pulih dan kembali normal. Aku akan berubah untuk menggembirakan hati Suraya.

Kerana Suraya sentiasa membuat aku gembira hanya dengan kehadirannya. Hanya dengan msg "Awk watpe?", mampu membuatkan hidupku ceria. Dan dia juga tahu aku mampu menggembirakan hidupnya.
Thanks awak, sbb hadir dalam hidup orang. Orang minta maaf atas SEMUA kesalahan org sebelum ni. Orang terlalu takut kehilangan awak sampaikan org buat awk rasa terkongkong.

Orang faham awk pun takut dilukai macam sebelum ni. Tapi percayalah, orang terlampau sayang pada awak dan sanggup berbuat apa saja asalkan kita masih bersama.

Aizat love Suraya.
Forever and ever.
InsyaAllah.
Aminnn

5 comments:

nUR_rOsALiNdA said...

Mana satu Suraya

Aizat said...

Seblah kanan kak

Ibu Siti said...

awww...sweetnya..siap buat entry khas...takpelah...biasalah ada pasang surut...jangan sedih2 sangat...insyaAllah takde pape..kalau jodoh tak ke mana... :)

A.I.Z.A.T said...

Malu pulak bile baca. Emm.. Tula.. Terima kasih banyak ye..kirim slm kat abg Huzaimi.. Salam

FiNi Pelangi said...

yeay,. boleh merasa nasi minyak kampung baru :P

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates