Monday, February 23, 2009

HARI YANG PANJANG


MUKADIMAH

Ok ok,jadi cite saya kali ni bermula pada hari sabtu lepas(21 feb 2009) dan pada tepat jam 5 petang, lepas selesai solat asar..rakan karib di kg baru iaitu Jai mengajak saya gi lowyat utk beli pc opis die,tapi sbb petang tu aku ade hal, dan kol 9 malamnye plak aku ade lawan futsal kat Wangsa Maju, so Jai, Bad dan Rusdy gi lowyat awal n naik keta,masa tu cuaca agak menakutkan dan aku dah berbelah bagi samada nak gi lowyat ke x..tapi aku gi gak..

Aku bukan nak cite pasal lowyat,atau pc, atau jalan jem..aku nak cite pasal ni.so, korang baca la ye..

LAWAN FUTSAL

Jadi lepas setel beli pc, dan smntara tunggu pc siap dipasang, aku dan kekawan lain gi minum kat Plaza Imbi dan minum petang haritu ditaja oleh Jai(terima kasih kepada die)..hampir 6.45pm aku balik kg baru,kalo xde lawan futsal, memang konpem aku nak ikut kenkawan aku..thean kawan2 gi amik pc kat lowyat n pastu nk anta gi klana jaya.smpai je kg baru, aku kene gi beli satay utk family, aritu sume adik bradik aku bkumpul saje nak sambut arijadi dua abang, dan sorang akak ipar aku..beli satay sudah, lepas tu solat maghrib..nak lawan futsal kang, ati berdebar-debar,padahal bukan lawan team Itali ke Sepanyol ke..Aku pn anta sms kat kawan aku suh die dtg uma aku, die tumpang moto aku skali..lpas je kawan aku yang bertuah tu sms, hujan turun dengan lebat, tiada yang lebat melainkan lebat2 belaka, kalo aku korek lubang dpan laman umah mak aku tu, da bole jadik kolam renang, kolam udang, zoo melaka, disneyland(ni saje merapu)..pendek kata segala harapan untuk bermain futsal punah, tapi aku macam gian lak, so dkat jam 9, aku redah je hujan lebat, sampai kat jalan Jelatek, dah x bape ujan, wah tadi kat kg baru bukan main lagi ye.hehe.dah takdir..dapat gak ar main even lambat, game tu patut team aku dah menang tapi sebab strategi tuka player salah malam tu, maka selamat malam la diucapkan dan team aku kalah 7-6. haram kan?? dah ar datang lambat, basah kuyup, kalah lak tu..tapi bukan salah ujan ye..hehe..

BALIK RUMAH


Lepas je main futsal,dalam kol 11 lebih ar masa tu..aku, kawan aku yg tumpang moto iaitu Syahir dan Komeng(die bukan orang cina) gi la minum kat sri rampai, lalu kat 1 selekoh dkat2 royal Selangor tibe2 sambil mendendangkan lagu kumpulan 6ixth Sense bertajuk Tanpa dengan nada yang agak menyakitkan hati kawan2, tetibe aku rasa seperti moto aku dalam keadaan terhoyong hayang dan hilang kawalan mahupun punca serta arah tuju hidup, tayar belakang tidak lagi berada dalam keadaan normal dan konpem bocor, nasib baik aku x bawak laju sgt, cume sebab ade pembonceng, tu susah nak control, so xde la jatuh, hampir2 jek, hahahah..dah ar penat kalah futsal x abis lagi, motor bocor, ade skru besa paku payung sudah menusuk tayar moto ex5 class kaler biru keluaran tahun 1999 milik asal abang aku..huhu..tapi gi gak minum, haus oo.. nak cari kedai moto mmg la takkan ade sbb da dkat kol 12 malam..sampai kat kdai mamak, Syahir dengan selamba gtau die tetinggal topi ngan baju kat futsal tadi..gembiranya aku dengar, dah ar aku ngah pikir camne nak balik kg baru kang dengan moto cacat ni, ko sedap2 je tanpa perasaan besala dan btimbang rasa cakap camtu..tgu la lpas minum ke, haram..aku malas layan, xde mood.lepas mnm, Komeng bawak die gi amik barang tu(keco ar budak ni)..then kami berambus dari Sri Rampai ke kg baru, masa ni aku bawak moto komeng, komeng lak sebab die jauh lebih ringan dari aku dan syahir, jadi die la bawak moto aku yang bocor tu,ksian die,tapi time kasih la diucapkan sebab sudi menunggang motor aku yang best tu..

MENONTON BOLA DI PELITA KLCC

Ketibaan di kampung baru pada jam hampir 1.30am, mule membakar semangat sebab pada masa tu jugak la team faberet aku iaitu Manchester United vs Blackburn Rovers bermain.. jadi kami sume balik mandi, pinjam moto laki mak aku(die bukan bapak aku ok)dan kua semula ke restoran Nasi Kandar Pelita atau Pelita, kat seblah2 KLCC tu..nasib baik ar United menang 2-1 hasil jaringang Rooney dan Ronaldo, gol ronaldo toksah cite ar wei , superb free kick la.kim salam la liverpool nk potong man u..hahahahha..
aku bangga,lepas mengharungi pelbagai rintangan, perit hidup, cabaran bermain futsal time ujan, tayar bocor otw balik,akhirnya di akhir(belum lagi akhir) cite,aku peroleh kepuasan diri dengan kemenangan pasukan kesayangan aku ni, aku ni tau ar.fanatik dowh..dah terbiasa beb, dari tahun 1994 dah minat.nak wat camne kan?huhu.. pulanglah aku, komeng dan syahir ke kg baru dengan aman damai tanpa segan silu, jam di tepon menunjukkan pukul 4.20am dan lepas 'tawaf' 1 kg baru, aku nak balik umah..tetibe tepon ku bebunyik dan lepas jawab, aku tau tu Ena call..jeng jeng jeng..(cite belum tamat,harap maklum)

KAWAN SAYA BERNAMA ENA

Ena ialah kawan yang kadang2 join aku dan kenkawan tgk bola, tapi pada hari kjadian die tgk dengan bola dengan kawan lain kat Cheras, bola abis jam 3.30am dan die gi anta kawan kat kramat, pastu balik uma die kat Taman Kosas, Ampang..eh nape cite pasal ena ni?? ok kan tadi Ena call aku kan?? die gtau die kat balai polis ampang, suh aku datang sana.tapi xde lak die gtau nape die kat balai..xkan die mintak keje jadik polis lak pepagi ni kan.ish ish.tapi xpe, dengan mengantuk dan ting tong sbb letih, aku gi gak sebab riso, so pegi la aku ngan komeng ke balai Ampang, rupe2 nye die hampir kene samun..hampir?? cane tu?? menurut cite mangsa, die yg naik moto sensorang otw balik umah, nak kene samun ngan penunggang 4 biji moto=8 orang(bukan orang, ni ble panggil Setan)..nasib baik die smpat sorok beg duit die kat bawah semak2, pastu lak nasib baik ade orang kt kawasan perumahan skitar ampang jaya tu, tak tido lagi, alhamdulillah Ena takde pape, aku riso ar die dah ar pempuan, budak2 setan tu ramai, cume kpala die kene pukul dengan helmet, nasb baik die pakai helmet yang agak keras time tu, tapi die dah pening2 pala. lepas buat repot, kene gi hospital ampang, kene check takut ade ape2, so komeng bawak moto Ena n aku bawak Ena sbb die pun cam x larat masa tu..masa tu dah kol 6.30 pagi..doktor kat emergency tu sorang je kot, so lama ar sket nak tgu.dlm kol 8 am baru ar balik dan kami saje lalu kat tmpat kjadian dan lepas anta ena balik..dkat kol 9 pagi, aku dan komeng balik dan lpas tu gi breakfast kat Pelita, saje nk blanje komeng sbb tolong aku dari smlm. tolong ak bawak moto boco, tman aku gi balai ampang lagik..10am baru la balik kg baru..

PENUTUP

Jadi tuan2 dan puan..bayangkan la ye, dari jam 5 petang ari sabtu smpi 10 pagi ari ahad, macam2 jadi kat aku dan kenkawan..hehe.penat mmg penat, tapi aku tak kisah, aku bersyukur sebab sume ok, even kalah futsal, Man United menang, even tayar bocor, janji Ena selamat..
emm..inilah hari yang paling panjang bagi aku..daa..thanks sbb baca nobel ni ye.hahahha

23 comments:

rudy syah said...

pergh..
hari yg amat memenatkan...
dah mcm kisah 1001mlm...
hanya org2 yg kental shj yg mampu bertahan..
dah ar ptg g low yat kene ujan.
balik pown ujan..
pastu g beli satey..
nak g futsal pown kene ujan..
pastu kalah plak..
nak balik tayar lak bocor..
nasib baek man utd menang..
pastu g balai polis..
then g spital lak..
wooo...
klu aku dah pengsan dah..

MM said...

wow! dasyat2! mmg dasyat!!
aku bce dh rse penat..
blom lagi merase..
emm,.. btol jugaK kte org,..
penat kite membace, penat lagi kalau dirase~wahh,.. peribahasa buatan aku,.. hahahaa~

Unknown said...

wallaaa wei... panjang jer entri kali
ni ha ha ha..

weg hang main futsal same la tempat
dengan aku main setiap mingu..
kat sport7 area setapak tuh kan?
yang ade kedai boyan dok karaoke
kat depan tuh?? hahaha~

tak bleh blah ar kedai tu, memekak
sungguh ar. Makan pon mahai~

A.I.Z.A.T said...

Rusdy-

tau xpe..bkn snang ek nak jadi aku kan?wakakakkakak,gurau!!

ala udi,ko buat ape2 pn pengsan gak la,lepas mkn ko tido..tgu aku solat ko tido..hahahhaha

A.I.Z.A.T said...

ko Paham-

wei ko ni da baca sume ke?
gi baca cpat..hahaha..
bnyk la peribahasa ko..hehe..
thanks komen sini slalu

A.I.Z.A.T said...

Abg Azman ishak-

mmg la panjang, da tajuk die pn HARI YANG PANJANG..hehe..
penat oo..

brader slalu main ftsal situ tiap ari ape?sy tiap2 isnin+ kamis/sabtu kalo ade frenly..

p.s-ble ar ajak team bro frenly ftsal nati ek??

Nurmala Mazlan said...

Ni bukan novel la..ni cerpen. kawan² akak selalu men futsal kat wangsa maju tu setiap selasa.. x tau la kat yg awak main tu ke bukan

=ceh.. xkan akak hilang dalam dunia blogging..huhu~~

bakal pengantin ngan bakal pekerja tu lebih kurang jela..leh baca buku ni jugak sbb dah kahwin lah kena bekerja..wakaka~~

Nancy Edison said...

mmg penat woo! klu saya, agaknya blum smpi umah, dh flat dh.

Anonymous said...

kisah satu hari satu malam yang penuh cerita riang ria,serius dan sebagainya....bestkan jat..
kita kan macho..jadi ape la sangat..
kita orang2 planet yang kuat dan gagah..

udi tu mane boleh buat kerja..
kita borak2 kat rnk,gelak2 pun dia tido...hahaha..

-komeng

»Mrs Bintang« said...

Dalam masa yang singkat macam2 kejadian berlaku tanpa kita duga..sib baik xde benda buruk yang berlakukan semuanya dapat diatasi...kalau sha tempat bro rasanya sampai umah tuss ZzZzZzzz sure x sedar2 gi...Ni masih tahap cerpen gi bro..kalau tahap novel sehari baca pun lum tentu habis...hihiii

cendawanintim said...

terisinyer masa ko dik...isk333!

Cikgu Nort said...

wahhh jat.. meriah ar aktiviti hang.. huahuahua.. biaq pnat bro...asalkan hang dpat kawan baik mcm si komeng tu... baguih la si mamat tuh!.. salute la... aku rs ena lebih syg kat hang la lpas ni... x caya? wait n c ya bro!! huahuahua...

MM said...

ewh?? blom bce sampai abiS lg laa... hahahaa~ pjg sangat!! huhuhu~ tp, x peR.. asalkn aku dh tau dh penghujung dieR ape.. hax2!!

Unknown said...

huuuu...jadikan buku la aizat...
mmg cite yg best...=)
sib bek xjd pape kat awek tu...
Alhamdulillah...
=)

Signorina Syima said...

aizat.. sungguh dugaan aku membaca nobel kamu... huhu walaupun sakit mata kerana membaca cerita yang tiada berperenggan.

janji ko selamat, sihat walafiat. dan aku masih boleh berinteraksi dengan ko.

eh.. sila update bloglist.. kerana aku telah menukar url...

dan ko telah di tag.. meh la buang masa.

A.I.Z.A.T said...

Kak Nurmala-

cerpen ek kak? ala, kalo kumpul sume cite dlm blog ni ble ar wat nobel ek kak??
eh kwn2 akak tu laki ke pmpuan? org keje mana? terer x?? kalo nati nak wat fren;y ftsal ble x? akak tnya ek t.hehe..mmg kat situ la sy main ftsal..huhu

A.I.Z.A.T said...

Nancy Edison-

Ha tau xpe, mmg lpas tu balik sy tido terus,pengsan oo..huhu

A.I.Z.A.T said...

Komeng-

time kasih banyak ar meng, tolong aku, tman aku..hehe

A.I.Z.A.T said...

Tashabella-

mmg balik tu trus tdo la tasha, tapi gi betul tayar moto dlu, minum livita 1tin, pastu bwk moto..tp time tu dah separuh sdar dah..huhu..ala tasha, kalo saya campur sume cite2 dlm blog ni ble x wat nobel?hehe

A.I.Z.A.T said...

Akak Cendawanintim-

Terisi sangat2 kak oi..huhuhuhu

A.I.Z.A.T said...

Nort-

Mmg pnat,tp btol la ckp ko, untung ade kawan2 cm komeng tu.msti bangga die baca ni..haha,aah ar ena syg aku.. syg sbgai kawan ar..die da ade pakwe,aku harap sume kawan2 syg kat aku..hehe..thanks bro

A.I.Z.A.T said...

Eleea-

Hahah,mmg ade plan nk wat buku, tp nk kumpul sume cite2 panjang dlm blog ni dlm 2 tahun lagi, try wat buku,tp tah sape gile nk baca cite ni..hehhe,tp tu ar..syukur, kawan sy xde pape..alhamdulillah

A.I.Z.A.T said...

aizat.. sungguh dugaan aku membaca nobel kamu... huhu walaupun sakit mata kerana membaca cerita yang tiada berperenggan.

janji ko selamat, sihat walafiat. dan aku masih boleh berinteraksi dengan ko.

Syima-

haha, ko perli ke syima? mmg dugaan oo..cam lagu band Hujan tu.. hehe..sory la sakit mata xde perenggan, sbb bg aku cite tu x bape panjang sgt, tu xde bubuh,
xpe,

next time ade perenggan khas utk ko.

aku dah tuka link blog ko..hehe..

plus aku dah wat tag ko tu..thanks ya,

take care.daa..salam

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates