Friday, February 1, 2013

Manusia Teruk

Dalam bulan Disember 2012 yang lepas, kakak aku masuk wad di Hospital Kuala Lumpur (HKL), dia sesak nafas masa kat tempat kerja, tapi sekarang ni dia dah keluar. Saja nak kasitau, lepas je akak aku keluar wad, bapak aku pula yang masuk wad sebab sakit kulit dan sekarang ni masih ada kat hospital.

Harap maklum bahawa, aku bukan nak cerita pasal family aku yang kena tahan kat wad tu ke apa. Cuma aku nak berkongsi sedikit tentang pengalaman semasa pergi melawat akak aku kat HKL tempoh hari. Dalam jam 5 lebih, aku dah kat sana dan masa tu akak ipar aku (Kak su) pun datang untuk melawat dengan semua 4 oang anak buah aku.

Tanpa notis rasmi atau pemberitahuan melalui media (aku rasa la), kanak-kanak bawah 12 tahun sekarang dah tak dibenarkan masuk ke wad untuk melawat. Sedikit sebanyak ianya MENYUSAHKAN ibubapa ataupun individu yang 'terpaksa' membawa anak mereka. Oleh yang sedimikian, 2 daripada anak buah aku terpaksa menunggu di luar pintu masuk di wad HKL tu.

Oleh kerana masa tu aku baru je lepas melawat kakak, aku pun teman anak buah aku yang mana sorang tu umur 1 tahun lebih, dan kakaknya yang darjah 5. Ramai orang yang terpaksa menunggu masa tu, maka tempat duduk yang ala kadar tu pun dipenuhi kanak-kanak dan penjaga mereka. Tak kisah la kan, nak buat macam mana, dah terpaksa.

Terpaksa juga lah anak buah aku mencangkung kat tempat menunggu tu. Tapi yang aku 
berbulu' masa tu sebab ada sepasang manusia kat situ, yang bagi aku, 'tak patut langsung' duduk kat kerusi menunggu tu. Biar aku re-phrase statement aku tadi, bagi aku, dorang tu tak patut langsung ada kat KL ni, bukan kat kerusi tu je.

(SILA RUJUK GAMBAR DI BAWAH)

Sebab 'seekor' daripada manusia tu duduk kat kerusi menunggu tu sebab dia nak main game, sorang lagi duduk kat kerusi tu pulak untuk bergayut telefon. "Ape hal la kau ni kan??" - Kata aku dalam hati. Dia nampak anak buah aku bercangkung kat seblah kerusi dia, dorang bukan main la lagi sibuk nak duduk. Penat ke main game? Kalau nak main game PSP tu, kat rumah pun boleh bang.

Warga KL yang 'prihatin'

Yang betina lagi sekor tu, tak berhenti ber-telefon. Kenapa? Kat rumah takde signal telefon ke? Ingat hospital tu tempat untuk kau bergayut?? Aku pelik dan hairan, sebab dorang ni langsung tak ada sikit pun nak bertoleransi, kasi anak buah aku duduk kat kerusi tu. Kalau salah sekor dari beruk tu kasi 1 kerusi pun dah ok, kurang kurangnye anak buah aku yang besar sikit tu boleh pangku adik dia.

Anak-anak buah saya

Ni tak, dok leka main game, leka menelepon, sampai hilang kesedaran. Mementingkan diri sendiri! Sumpah, jarang betul aku jumpa manusia teruk macam ni. Apa jenis manusia yang tak ada timbang rasa macam tu? Kalau la ada antara yang membaca ni, bermentaliti macam tu, aku minta satu - BELAJARLAH JADI MANUSIA.. 

Tolong pastikan darah binatang tak mengalir dalam badan anda, sebab binatang tu je takde otak. Tak ada akal fikiran, janganlah nak mementingkan diri sendiri. Kalau boleh, tak payahlah duduk KL kalau nak buat perangai orang utan. Gi dok dalam hutan sana ke, tapi jap. Ohh lupa, dalam hutan tak ada hospital plak kan. Emm, jadi dengan itu, usahlah jadi 'Manusia Teruk' macam yang aku sebut tadi.


Duduk kat tangga je

Oleh kerana beruk-beruk tu takmau kasi seats kat anak buah aku walaupun dah setengah jam main game dan bergayut, maka terpaksalah aku ajak anak buah aku pindah ke port lain dimana mereka boleh duduk tanpa ada binatang yang menganggu. Tapi duduk kat tangga je, jadilah kan, daripada penat mencangkung. Hehehe.. Adios.. SELAMAT HARI WILAYAH :)


*Memalukan bangsa sendiri je bila tengok kejadian ni depan mata. Grrrrr

No comments:

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates