Tuesday, July 3, 2012

Usah Jadi Babi

Lebih kurang camni la muka mamat yang memekak tu


Mesti semua terkejut bila baca muka depan harian Metro hari ni (3 Julai 2012). Gara-gara berang di ejek kerana kekalahan Itali aritu, ada anggota polis ditembak rakan. Tak patut la jadi isu camni, sebab kita ni orang Malaysia. Kenapalah  nak kecoh dan bangga dengan negara orang? (sambil merujuk kepada sikap segelintir rakyat yang gemar berbangga dengan kejayaan negara lain)

Walaupun kasihan pada mangsa tembakan tu, aku pun faham situasi suspek yang menembak tu. Mesti yang kene tembak tu jenis mulut puaka, ejek orang tak ingat-ingat dunia, pastu tak fikir perasaan orang lain, Ha kan dah kono, penah dengar tak pepatah "kerana mulut, badan binasa" ?? Bukan aku menyokong tindakan rakan yang bertindak tak rasional, cumanya "kalau tak ada angin, masakan pokok boleh bergoyang", kan?

Masa final euro 2012 aritu, aku pergi tengok game dengan kawan-kawan yang best, aku sokong Itali (sebab aku benci Spain), ada gak yang dalam geng aku aritu sokong Spain, tapi takde hal la kan, apa nak heran, Bukannya negara kita pun. Cumanya, ada insiden sikit la masa tengok game aritu sebab ada 'anjing' pulak datang duduk tepi geng kami, pastu dok menyalak tak berhenti dari start sampai habis.

Anjing ni jenis mulut takde insurans, jenis mulut 'longkang', dengan suara macam 'itik', dok la memekak konon macam la bapak dia orang Sepanyol. Abis semua dia nak sound, sampaikan orang lalu pakai jersey 'Chelsea' pun dia nak sound. Pendek kata, selain 'anjing', dia layak jua digelar 'babi'. Memang sangat babi nyata, semua yang dia cakap, menunjukkan dia babi bodoh.

Semua orang keliling dah usha-usha tanda tak selesa dengan semua ayat yang keluar dari mulut babi tu, tapi dia taknak berhenti. Kawan dia dah sound suh diam pun dia tetap 'menyalak', dah la masa Pedro nak masuk ganti Fabregas tu, dia dengan konfiden cakap 'Confirm Torres masuk punya lepas ni', babi kau. No 7 kot, dah tentu bukan Torres.

Semua dia nak komen masa game tu berlangsung, aku bukan datang situ nak dengan anjing komen-komen pasal game. Pantek btol! Sebab tu aku paham kenapa dalam kes kat Johor tu, kawan dia tembak dia. Aku sangat faham bila ada babi memekak kat tepi telinga kau, cuba ejek-ejek dan naikkan darah kau. Memang patut la kenapa ada yang 'tak tahan'.

Kenapalah tak ada yang nak tembak 'babi' yang memekak kat tepi geng aku aritu. Mesti sekeliling tu semua bersorak gembira kalau pundek tu kene apa-apa. Tak ada pulak yang panas baran datang debik muka dia ke apa, dah lah tak pakai jersey team yang main (takut la tu), tapi gayo macam nenek dia orang Spain. Cakap taknak kalah, tapi sebenarnya BODOH.

Kalau la ada terjumpe kat mana-mana lagi lepas ni, aku harap ada yang sudi terajang dia. Hehe. Memang sial beb orang camni, kalau korang ada kawan-kawan camni, atau ada antara korang yang perangai macam ni, aku nasihatkan - ubahlah perangai pantek kau tu ye, sebab lambat laun, kalau kau kene tikam ke tembak ke, orang lain tak heran. Tau tak kenapa? Sebab perangai kau macam babi, mulut kau lagi busuk dari najis dan tak ada sebab kenapa kau harus dibiarkan. Sekian!!

4 comments:

I_Hate_Lolipop said...

pelik manusia ni...sbb bola leh gaduh. cuba kasi bola sorang satu ...main sendiri. senang. hahaha

Cikgu Nort said...

kebangangan mereka terserlah bila sanggup gado sebb org lain nyer hal.. hahahhaa

A.I.Z.A.T said...

Cik I_Hate_Lolipop -

salam cik.hehe..betul gak tu kan, bagi je sorang 1, konpem tak berebut ;p

A.I.Z.A.T said...

Encik Abang NoRT -

salam bang, camne puasa? hehe.. psl gado tu kan, mmg sy sokong la bang.. ada ke nak gado psl bola, pstu psl bola negara org lain lak tu..apara.. tak malu sungguh ;p

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates