Tuesday, January 4, 2011

Party New Year Eve 2011













note : 1st of all, aku nak mintak maap bebanyak kat feiza sbb tak dpt invite ko, aritu time ko sms, aku da reply n suh ko ape2 call kalo nk dtg bbq..tp aku tak prasan sms tu tak sent..masa
tu busy marinate ayam..my bad..so sorry bro..t aku blnje mkn Kenny Rogers k ;)

So pada Jumaat, 31hb Disember 2010 aritu berlangsung party la kononnye, saje celebrate tahun baru besama rakan-rakanlama di kampung baru, KL (kat umah mak aku actually), antara yang hadir pada party aritu ialah Jai, Bad, Komeng, Rujsdi,Hud, Norul dan wife dan anaknye, abg aku (Fezz dan Kak Nuha serta anak buah aku, Fadeeya, abg din, kak zana dan ikmal serta Raffae..hehe..

Acara membakar' bermula lebih kurang jam 9pm..tp aku ngan bad dari ari khamis dah busy gi beli barang2 BBQ kat Tesco,Ampang.. penat oo gi beli2 barang, nak patah pinggang gi shopping.huhu..malam tu kol 12.30am aku dan bad skali lagi beganding bahu membasuh dan marinate ayam yang hasilnya sungguh lazat (syok sndiri-standard ar), dalam kol 2 lebih baru ar selesai marinate ayam, siap2 injured ar jari jemari sbb gaul ayam..di sini saya sediakan bahan2 untuk marinate ayam ye pembaca-pembaca sekalian

bahan-bahan untuk memerap (Marinate) ayam 4 ekor ialah :

Sos Kimball (2 packet)
Sos Tiram (1 botol)
Kicap Soya (Half bottle)
Garam
Serbuk blackpaper
Sos Blackpaper

(Kesemua bahan digaul sebati mengikut citarasa sndiri dan diperap dari kol 1am hingga kol 9pm mlm tu,wahhhhh..)

stelah penat me-marinate ayam 4 ekor, kerja masih belum selesai, barang ade yg x cukup lg.kalo ari kamis gi tesco, ari jumaat, dlm kol 10am da grak ge Mercato, lak Pavillion, nak usha tmpt grill tu..sbb kat Tesco da abis..lahabau btol..
kat Mercato, takde yang bekenan, pastu gi lak Giant Setiawangsa, pun takde gak.sadis giler, nak wat bbq, tp tmpt BBQ takde..

Setelah misi belum sukses, aku dan badrill pulang kehampaan..aku gi solat jumaat kat ampang, pastu balik kg baru, gi lak beli buah-buahan kat chow kit dlm kol 3 lebih..pastu da settle, aku dan bad sekali lagi tp kalini besama tetamu undangan iaitu Jai bergegas menaiki kereta Bad utk ke Carrefour Wangsa Maju, misi mustahil kami ialah utk membeli Bbq Grill yg berharga
Rm70.00 dan ianya terlaksana, Alhamdulillah..

Selepas membeli griller, air barbican dan maggie seasoning.aku gi beli speaker khas untuk party malam tu, ahaahahhaha..lgpn speaker pc aku dah takleh onn, so beli jek..aku beli speaker model Edifier M1335, speaker 2.1 je, tp agak puas ati.. meletop gak ar lagu2 aku malam tu..hahahha..ok la puas ati aku, pc aku kembali ade sound, yessss.. ble tgk movie dengan sound yg normal akhirnya..

Masa beli speaker tu dah lebih kurang kol 5.45pm, lepas membedal McD sbb aku ngan Jai lapar, bad tak makan, keco btol, dia minum je..so pastu gi umah abg bob aku kat seksyen 5, ala dpn Carrefour tu jek, utk amik 1 lagi tmpt bbq, ni yg lama pnya,kira wat extra ar even mlm tu tak guna pun sbb jaring grill tu tlupa nak bwk, solat asar jap kat situ then blk kg baru
dlm kol 7 lebih utk preparation partyyyyyyyyyyyyy..yeahhhh..

Bad dan Komeng bergadoh untuk memasang tmpt grill yang baru dibeli ptg tu, aku lak setup laptop dan speaker utk hiburan malam tu, jai lak..aa jai aku tak igt dia buat apa, rasanya dia setting2 arang sket, tp pastu yg idupkan api ialah manusua yg berdarah kacukan ngan Jin iaitu Komeng yg dtg dengan kaki berbalut, dorang kata dia kene HIV, ade gak yg kata
dia ade syphlis dan kurap..tak tau ar mana 1 btol..

Aku, bad, jai n komeng da standby sbb nak setup meja, tmptbbq sume dan dlm kol 8 lebih baru ar Tetamu kehormat yg lain muncul dimulakan ngan norul dan family,then Hud dtg, abg din pun dtg, siap tlg komeng bakar ayam, bgs btol bdk din ni, nak harapkan rusdy, dkt kol 11pm baru dtg, masa tu ayam sume da siap bakar, air, ais, sosej sume da standby, dptla udi
tlg bakar sosej yang takyah nk ssh2 jaga pn time bakar tu ngan daging oblong..

Abg fezz aku pun datang lagi awal dari udi, aku sbnanye bebulu sbb dia lewat aritu, mana tak bengang..da awal2 gtau acara start kol 9, tp nk mntk tlg ar setup arang sume, tp apakan daya..nama pn udi, tp aku tak tnjuk kmarahan aku mlm tu sbb aku nk sume org happy..lgpn nk watpe marah2 kan? hehe..apapun, Komeng bejaya membuang title 'slalu lambat'
dan title always late itu kini berjaya dirangkul rusdy yang tanpa rasa besalah datang lewat..


Siap je baca doa oleh bad, dah setting tmpt mkn sume, dalam kol 11.50pm kami start makan, sume org kenyang kcuali syahir yg dtg lambat kol 3am tu, sbb dia kena keje,
btw dia keje kat putra LRT..yang syoknye, baru je start makan, maka bergemalah bunyi bunga api dari kawasan klcc dan dataran merdeka yang agak bole dilihat dari laman umah aku, wahahahhaha.syok oo, tercapai impian kenkawan nak makan time bunga api meletup-letup.. masing2 happy, sume puas ati..

Pas makan, dan minum sampai puas, kitorang lepak2 kat luar umah, dgr muzik yang disediakan khas oleh aku, cewahh.. borak2, mengimbau kenanagan lama besama kawan2..bkn ape, sbb nak nk jumpe masing2 skaligus camni mmg ssh, sume da keje, pastu cam norul dok jauh, so masa ni ar digunakan untuk catch-up dan ejek2 komeng dan rusdy, dan hud, dan norul.. hahahaha,,syok ar malam tu, makan sume sdap, nak2 ayam yang aku marinate,hehehehehhe..kenyang nak mampos, nsb baik lauk2 sume cukup..

hud yg 1st balik sbb dia keje sok nye tu, pastu dlm kol 2am, norul pun blah, abang aku da naik tido kat atas uma, tinggal aku, jai, bad n komeng melepak, tah ape kitorg borak tah, tp masing2 puas hati dan penat lepas acara berakhir, tp blm akhir sgt sbb still ngah tgu Syahir balik dari keje, smntara tu Bad siap ble anta lauk kat kawan dia di Jln Ipoh, dan kami terus lepak sambil mengharapkan malam tu(pagi dah actually) lambat lagi berakhir.

Sblm syahir dtg, kami iaitu aku, bad, jai, dan komeng da siap2 kemas, sbb sume da pnat, kcuali udi yg tadinya dah ar dtg lewat pastu bantai tdo cam tahun bbq thn lps, aku taknak kejut dia sbb pttnya dia ble pikir sbb dia da dtg lewat nak mampos, atleast bagila sdikit contribution kat kami yang penat ni, kitorg pon byr duit gak, siap bayar lebih pstu siap penat gile
beli barang..lantak ar udi, asal ko bahagia..harap ko berubah la pasni ye, ahahahhaha..

Dlm kol 5 lebih, sume orang da penat nak mati(kcuali udi), baru la kawan2 beransur pulang dan meneruskan hidup masing2. aku berharap akan ada lagi party ni tahun dpn, kalo bole nak ajak ramai2 lagi dari tahun ni, aku harap sume org enjoy party yg tak bape nak party ni, kalo takde dah tahun dpn, so jgn sedih, tengok la gambar2 kat atas tu sbgai kenangan..salam..


HAPPY NEW YEAR 2011 TO ALL MY BUDDIES OUT THERE~!!!~



4 comments:

Unknown said...

LAPAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

Anonymous said...

Puas Hati dan
Happy Kita dapat kompol
ramai-ramai balik..

A.I.Z.A.T said...

Bad - aku pun lapaaaaaaaaaaaaaaaarrr

A.I.Z.A.T said...

Komeng - nape x ltak nama ko dowh? hampeh..aku pun happy gak dpt gathering cmni, cume ade sekor je yg taknak phm mksd kumpul reramai camni.biarkan..

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates