Friday, April 30, 2010

Akukah? Biru sangat..



"Im certainly blue — the most soothing shade of the spectrum. The color of a clear summer sky or a deep, reflective ocean, blue has traditionally symbolized trust, solitude, and loyalty.

Most likely a thoughtful person who values spending some time on my own,
i'd rather connect deeply with a few people than have a bunch of slight acquaintances.

Luckily, making close friends isn't that hard, since people are naturally attracted to me —
they're soothed by my calming presence.

Cool and collected, i rarely overreact. Instead, i think things through before coming to a decision.
That level-headed, thoughtful approach to life is patently blue —

and patently me"



Ok ok, tatkala korang terfikir, 'ape-kejadahnye' aku nye entri ni, bagi aku explain ye... Actually, ayat ni bukan ar aku yang reka, of course la..hehe.. ianya daripada website ape tah, kalo x silap aku tickle.com camtu ar..

Cerita disebalik ayat kat atas ni, slain ianya tentang (lebih kurang ar, ade gak sama. tp jgn caya sgt, takut jatuh syirik lak nati) personaliti aku yang lahir pada tarikh 12 oktober, lepas jawab beberapa soklan, then kua ar ayat2 kat atas ni..

Masa aku wat bende ni, seingat aku masa zaman kolej dulu, kawan aku-Mohd Feiza yang bagitau psl website tu, lagipun masa tu ngah gila main internet(yang slow) kat kolej PTPL KL Sentral.. tak silap aku dlm 4 tahun lepas ar bende ni..

Oleh kerana sesetengah ayat tu berjaya menerujakan aku, so masa aku save la 'hasil' survey pasal diri aku.bukan suka2 teruja cam lagu ella tu, tp sebab biarpun kita sebagai muslim tak bole percaya 100% perkara ni (tp kalo sekadar suka2 dan tak melalaikan, so ok la kot)..

Namun ada antara ayatnya tergambar kebenaran(power tak ayat aku?) tentang aku.. Aku Wan Aizat bin Wan Jaafar..sebab tu aku nk share ngan korang pasal ni(keco je aku ek?)..dlm ayat tu dia menggambarkan sikap aku yang lebih berunsur 'Biru' dan xde kene mengena ngan video kaler biru ok!


So mcm ayat ni(i like u know,hehe) -

"The color of a clear summer sky or a deep, reflective ocean, blue has traditionally symbolized trust, solitude, and loyalty"


'Trust' - Kepercayaan..pada agama dan bangsa serta sahabat, sebab aku suka kalo aku boleh dipercayai..

'Solitude' - Kesendirian/Menyendiri.. even aku orang yg suka bising2, tapi aku prefer menyendiri sorang-sorang kekadang..sbb aku suka befikir dgn rasional dan lagi efektif sorang2..

'Loyalty' - Kesetiaan..sapa yg knal aku lama, tentu tau perkara ni aku paling titik beratkan bile berkawan dan sape2 yang memain ngan aku pasal bende ni sure tak jupe aku dah pastu..


"Most likely a thoughtful person who values spending some time on my own" -

bukan nak eksyen ke pe, tapi aku memang suka berfikir, stiap hal aku akan fikir se-maksimum nye dan aku takde hal pun dok sorang2..tapi aku suke je lepak ngan kawan2 aku, just ade masa je aku suka sensorang..

"Luckily, making close friends isn't that hard, since people are naturally attracted to me" -

untuk mereka diluar sana yang rasa bangga bila 'tinggalkan aku', ni jawapan yang sesuai untuk korang..aku tak berniat nak riak, tapi bende betul.. jadi takde masalah bagi aku kalo setakat ade sorang dua yang macam sial nak blah dlm idup aku..

"Cool and collected, i rarely overreact. Instead, i think things through before coming to a decision"
-

Yang ni kene tanya orang sekeliling la, aku ni 'cool' ke? takdela sangat, tp bab berfikir tu aku cam sokong lebih je sebab tu mmg cara aku, aku suka fikir panjang sblm buat suatu keputusan sebab aku plaing benci ayat 'menyesal'..

Sekian, jadi pada sesiapa yang mengenali aku ngan rapat, harap korang bole kasi komen, heheh, bukan ape, aku nak tau ar sejauh mana kebenaran pasal diri aku, lagipun sume ni daripada pendapat aku, so ape kata korang pulak? huhu..daa..salam dan selamat sejahtera;)

No comments:

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates