Wednesday, March 10, 2010

Luah Cara Aku (im sorry)

Hidup aku selalu dikelilingi orang2 yang hipokrit, nak nak kenalan kat kolej.. perghh ramai gile.. yg best tu, kawan2 yang rapat pun ade, siap sabotaj aku lagi, depan cam baik pdahal prangai mcm pukimak..ye kawan2..cuba eja - P.U.K.I.M.A.K.

Selalunya kita fikir, kalo kita buat baik, orang akan buat baik semula kat kita, sbb tu standardnye. Equal..tapi aku slalu kenal org yg ko buat la baik macamana pn kat dia, sbb ko igt dia tu kawan ko, ala member2 la katakan..tp SALAH!!!

Bukan sume org ade pemikiran yg relevan, kita berada di zaman IT dimana banyak orang2 yg mental disorder akan dan boleh korang kenal.. manusia skang ni kebanyakannya selfish bastard la boel katakan, mana ade nak pikir ati org lain btol x?

Tapi xdela sume, cuma ak rasa majoriti nye begitu.. skang da terbalik, yg baik tu rare, yg babi tu standard..serius, ni ak gtau bedasarkan pengalaman hidup aku..hidup aku yg teruk sebab aku tepaksa kenal baru2 camni..

Aku biasa kene fitnah sebab bende yg aku tak buat dan x tau menau pun, aku biasa dapat kawan yg mula2nya rapat, angel, yg ko syg, but in the end they all turned out to be somekind of fucker.. true motherfucker..useless..musibat..dan semua ayat cursing yg lain..

Maybe masa ak taip entri ni, ak x bape sedar, tapi aku tau aku jujur dlm stiap ayat, tapi skang ni sape kesah pn jujur ke ikhlas ke pantek ke ape ke..yela, sume nk pikir diri sendiri.. aku cuma x bape nak paham, kenapa aku kene jumpa org2 camni..

Aku ni jenis yg loyal bile kawan ok, ak bukan ckp nk bangga diri ke ape cam org2 yg hipikrit yg slalu aku kenal.. ak tau camne nk defend kawan aku, ak tau cmne nak jaga sebaik mungkin hati kawan2 aku, tapi ak xtau la ade ke yg nk jaga feeling aku..

Cuma yg buat aku sedih, bila aku slalu buang masa aku pada org2 yg x berbaloi 1sen haram pun pada aku instead org yg betul2 worth it..but then nk wat camne kan, bende dah jadi.. so "blajar saje dr bende yg da jadi tu"- (kata aku pada diri sendiri)..

Kadang isu ni buat aku terfikir, kenapa org yg perangai yg ala2 babi camtu bole idup kt dunia ni? ak tau la dh takdir, bukan nk mempersoalkan takdir..just curious..dan rasa pelik, sbb org mcm aku, ak slalu saling maaf memaafi..tapi ak bkn snang melupai..

Sekali aku kene, sampai mati pun aku tak lupa.itu la aku, xtau nape.. bukan dendam, cuma aku tak suka org yg buat satu kesalahan yg teruk, yg melibatkan maruah aku, menjatuhkan kreadibiliti aku, lepas tu snang2 je nk mintak maaf..

Ape, kalo buat buat salah 100x, pastu ble mintak maap 100x then setel ke? camtu kat mana value maaf tu kalo dah slalu sgt dan mudah sgt babi2 ni lontarkan?? dah xde value langsung dan ko pn dh xtau maaf tu ikhlas ke tak..

Kalo korang rasa ape ak tulis ni merepek ke xdo guno ke, itu pendapat ko..mybe ko x phm kot maksid kehidupan xpun ko mmg cam babi2 yg di-mention kat atas.heheh..so up to u aite!! bebalik psl maaf td, tu ok lagi..

Ada yg lagi teruk, buat salah pastu x pnah mintak maaf, ni lagi pundek bagi aku.. mmg heartless la org kata, tp sama je la, nk buat ape ucap maaf kalo ko x ikhlas..mungkin mak bapak ko mmg ajar ko kuang aja ke ek? maybe la..elok la tu..

Ade tu, dosa banyak nak mampos kat aku, pastu sebab da lama, dia pn buat2 ar cam biasa, cam xde ape da jadi. konon cam kawan ngan aku..eeeii ko ni spesin babi ape wei? babi utan ke babi tonyok? tau x, kalo skali aku benci, ko mati pn aku benci gak..

Teruknye aku, kadang mcm mean gile babai, tp aku rasa org sekeliling memaksa ak jadi camni. bukan nk salahkan org lain, tp aku mmg aku..atleast la kan.daripada ade korang yg konon baik padahal sial gak, lagi la terok!

Aku benci bila aku dilupakan, buat aku rasa meluat dan aku benci org yg lupa kat aku, sebab aku tau aku x camtu.. kadang2 org xde niat nk lupa, ak paham!! tapi ade org yg takde alasan nak lupa tapi still saje lupa aku.org mcm ni elok kene tembak je..

Kalau la membunuh tu tak salah di sisi agama dan undang2, ak rasa dah lebih 15 org aku nak rodok ngan pisau..tapi camne pn bende tu tak bermoral..salah..dan lebih dahsyat lagi - berdosa besar! ingat ye..

Walaupun ade barua2 yg menyakiti hati korang, tapi percaya ar, ade jugak yg syg ko.. sbb kalo ko baik, msti ade yg prasannye, tapi kalo ko selfish bastard, ur gonna end it badly.. sooner or later..

Ape guna hipokrit, suke ckp suke, tak suke ckp suke.. ko igt ko bagus sgt ke? ko je yg nak sakitkan ati aku, abis turn aku bile? baik mampos jela org2 camni, xpun dok kat israel sana, sana ramai org2 yg sama prangai cam korang..

Sekian untuk mereka yang sentiasa jadi pundek dlm hidup aku, x ksh la mereka yg masa keje ke, kolej ke pantek ke..ini untuk korang..ingatlah, walau se-happy mana pun hidup ko skang ni, ko tetap akan jadi BABI dalam idup aku. tak bole pegang, tak bole sumenye..so ko ialah manusia HARAM cam babi tadi..sekian ke-merapuan aku..

3 comments:

MM said...

yes! mmg ade org cmnie! mcm sial! f*uk off!! 'tuuuttt', 'tuuuttt'!!

I_Hate_Lolipop said...

kau buat mcm aku, kalau nak percaya kawan,amik masa dalam 2 3 tahun. kenai hati budi suma2.nvmind, persetankan mereka...wahahahaha

L25 said...

knp lin pown rasa benda yg sama skrg nie
makan hati lin dengan org mcm nie

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates