Saturday, August 22, 2009

Selamat Berpuasa Kawan kawan


Terjemahan dari Tafsiran Ar-Rahman-

"(Masa yang diwajibkan kamu berpuasa itu ialah) bulan Ramadhan yang padanya diturunkan Al-Quran, menjadi pertunjuk bagi sekalian manusia, dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan pertunjuk, dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah. Oleh itu, sesiapa dari antara kamu yang menyaksikan anak bulan Ramadaan (atau mengetahuinya), maka hendaklah ia berpuasa bulan itu dan sesiapa yang sakit atau dalam musafir maka (bolehlah ia berbuka, kemudian wajiblah ia berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. (Dengan ketetapan yang demikian itu) Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan, dan Ia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran. Dan juga supaya kamu cukupkan bilangan puasa (sebulan Ramadan), dan supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat pertunjukNya, dan supaya kamu bersyukur."


Salam..Selamat Menunaikan ibadah Puasa kawan2 blogger smua.. skang jam 1.35am waktu Kuala Lumpur, dan secara spesifiknya aku berada di Jalan Ampang, depan Restoran Pelita, aku pn xtau aku watpe kat sini kol 1 pagi ni, tp kat sini ade pc, ade intenet laju, so aku ble on9..

Hehehhehe, aku dah lama tak update blog, dan yang lagi penting aku dah lama tak masuk blog kawan2 tersayang smua untuk komen2, borak2, kutuk2(kekadang). aku mintak maaf gile2 ar pada blogger2 smua.aku btul2 xde masa lately.banyak bende kene setelkan..

Kalo sape ade bca post aku yang last skali aritu, so korang mesti tau pasal bapak aku kan.. hmm, tapi aku nak ucap 15 juta kali terima kasih pada semua orang yang bagi komen, pendapat, mahupun cadangan dan rata2 yg ckp bapak aku kene 'black magic' tu mmg TEPAT..

Memang bende ni da konpem lama dlu, saja ak xnk cite kat korang sume, hehhe.. apa ar, konpem ar dia kene bomoh wei, saje ak nak kasi saspen x cite, so skang ni aku nak update cite terbaru pasal family aku yang tak bape aman baru2 ni..

tapi tgu ar aku setel keje aku.skang ni aku bz.hehehhe

3 comments:

Cikgu Nort said...

slamat posa jat! mmenag lama hang x update nih! hhahahaha.. x pe bro..wat la keje hang dulu..utamakan yg utama..senang2 br update...k bro... jangan monteng pose! jangn monteng tarawih! haahahaha

Cybernetics Mind said...

""Tirai Syaaban Berlabuh Pergi, Sinar Ramadhan Menambah Seri, Moga Taqwa Diperolehi, Mantapkan Lagi Aqidah Di Sanubari""


......lagi


"Selamat Berperang Dengan Nafsu....."

hajarus said...

Salam Ramadhan & selamat berpuasa Aizat..... semoga segala amalan akan diberkhati Allah S.W.T.

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates