Friday, June 27, 2008

Jinbara dan Album Baru

Actually 'bende' ni dari khamis lepas(20 jun) lagi, tapi sebab lupe nak post aritu ditambah dengan busy(tengok bola&tido) so saje ar aku nk berkongsi pengalaman melihat secara 'live' proses2 pembikinan serta rakaman album terbaru Jinbara yang akan dipasarkan pada awal tahun depan kalau tak silap aku ar.. Studio NAR kat TTDI ni memang studio 'rasmi' dorang jajah sbb seblm ni pun memang kat situ ar dorang record album..

Kawan aku iaitu Encik Komeng merupakan adik kepada anggota kump Jin ini iaitu Encik Cepot yang dahulunya(sampai skang kot) agak terkenal di Penang dengan lagu CINTA PANTAI MERDEKA,time tu kumpulan 'Tropika'..sape tau, angkat tangan..sape taktau, lantak ar ek..hehe..Sebab tu ar aku dpt gi tgk dorang..So dari jam 6.30pm dah bertolak dari wangsa maju dan smpi sana dalam lepas maghrib camtu ar..sampai kat sana, brader2 jin tengah sibuk..sibuk minum teh tarik kat kedai sebelah2 studio tu..time tu jupe bekas pemain bola selangor, die glamor gak tapi aku lupe ar nama die..die kenal anjang kot..tah ar..then walaupun abg cepot 'paksa' aku makan, tapi aku tak bole sebab tadi baru mkn kat umah..die bukan apa, takut kalo die tak offer, nati aku tulis kat blog..mau naya jek, die bukan taktau, dah ar aku yang buat myspace Jinbara..kang aku tulis tahpape dalam tu(hahahhaha,gurau ar)..so lepas tu, gi ar masuk studio..time tu Jin2 yg ade selain abg cepot(rhythm/2nd vox), ada gak abg Anjang(Lead) dan Abg Akin(Bass)..penyanyi dorang iaitu En Thia dan drummer, Abg Atan,belum sampai lagi..

Kat dalam tu,lawa gak ar..ade frame2 artis cam spider, pastu banyak lagi artis..pastu penyanyi Jin iaitu abg Thia datang jap amik cd, pastu die nak gi Berita Harian katanya..time ni abg Atan dah sampai..recording sesi malam tu, just masukkan sound' gitar..dan lagu tu bertajuk 'Al Helah Wal Sangsi'. sebenarnye tajuk asal die 'Helah dan Sangsi' tapi dorang saje tambah2..lagu ni dorang saja buat dalam rentak reggae..best gak ar..abg anjang(lead guitar) memang terer, sebab die pikir part2 gitar die time tu gak..die pikir, ade idea, dengar sedap jek terus record..memang sangat pro ar dorang ni..aku kagum lak tengok dorang berkerja..hehe..komeng pada malam tu mengambil gambar brader2 Jin sambil amik gambar die sendiri dan tak ketinggalan, aku..haha..janganlah terkejut dengan gambar aku dan komeng kat bawah ni sebab ianya hanya 'fiksyen' semata-mata..tapi gambar jinbara memang real..daaa

Akin(bukan buat keje pun)


Atan(lebih kurang ar ngan Akin)

Thia(datang kejap jek)


Cepot(weng weng weng-bunyi gitar-)

Anjang(blur sbb komeng yg x reti amik gamba)

Aku(lawa gmba ni sbb edit,kalo gmba asal mmg haram)

Komeng(gamba ok sebab aku yg amik)

No comments:

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates