Monday, November 12, 2012

Sayang




Hari ini, kebanyakan dari kita boleh dikatakan memiliki telefon pintar (smartphone), gajet gajet canggih, laptop, komputer dan lain-lain. Semua ini sepatutnya memudahkan perhubungan samada sesama keluarga ataupun rakan-rakan.

Walaupun kita disajikan dengan pelbagai jenis medium samada portal atau laman web sosial yang canggih seperti Facebook, Twitter, YM, Tagged, Google Chat dan lain-lain yang mana bagi aku sepatutnya memudahkan kita berhubung dan berinteraksi, tapi sayang.

Sayang kerana dengan adanya kecanggihan teknologi yang sedia ada, kita masih tak ada masa untuk berhubung. Kita menidakkan peluang untuk berinteraksi sesama sendiri, padahal banyak kemudahan. Tapi kita sendiri tak mahu menggunakannya sebaik mungkin.

Bukan menggalakkan penggunaan laman web sosial sentiasa, aku lebih suka cara konservatif. Jumpa secara nyata, face to face. Tapi kalaulah memang tak ada masa atau kesempatan, kita masih ada alternatif yang lain. Apa salahnya kan?

Aku tak nampak dimana salahnya untuk terus berhubung. Salah ke kalau aku nak berkawan? Korang semua yang kata korang sibuk sangat sampai asik nak menidakkan masa dengan aku tu kenapa? Korang kerja jadi Presiden Amerika Syarikat ke?

'Nak seribu daya, taknak seribu dalih'. Mungkin pepatah ini terlampau benar untuk menggambarkan situasi aku ni, mungkin aku sahaja yang rasa tak dilayan dengan adil dan secukupnya. Mungkin masa kau untuk aku terlampau mahal untuk aku beli.

Mungkin juga aku tak bermakna dalam hidup kau. Tapi harapan aku ialah, suatu hari nanti kau semua sedar yang aku juga ada hati dan perasaan sebab aku pun manusia biasa. Pernah tak kau terfikir pasal tu? Kalau pernah, baguslah. Kalau tak, lantak kau lah. Bye

4 comments:

Cik Fie said...

sayang kan ? erm :(

http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/11/musibah-mak-ikan-simpan-3-pemuda.html

A.I.Z.A.T said...

Cik Fie - sayang sangatttt

Unknown said...

masa bersemuka dgn maya tak sama.... bila together tu...rasa mcm rapat sangat......

A.I.Z.A.T said...

Encik Remy hazza..

betul tu, manakan sama jumpa depan mata daripada jumpa kat alam maya.. takde emotional contact, hehe..

btw, time kasih sudi masuk blog saya ni :)

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates