Monday, June 23, 2008

Al-Fatihah

Semalam(22hb Jun 2008), dalam jam 11..sedang aku dan jai balik dari beli burger kat kg baru, ade call dari akak jai mengatakan pakcik dorg iaitu Che Rum telah meninggal dunia di Mentakab, Pahang..Arwah ialah bapa kepada kawan aku gak iaitu Norul Hizam..berita mengejutkan ini diterima oleh Norul sendiri..semalam masa jupe norul kat umah tu, nampak mata Norul merah menahan sedih, aku pun da mcm xle tahan sebak tapi tepaksa buat2 konon hebat..tapi dalam hati..
kalau aku tengok kawan sedih pun boleh sebak, macamana la aku nak handle bile masa aku sampai nati..

Sebab tu aku selalu pesan kat diri sendiri, kat kawan2 sume..sementara orang yang berkaitan dengan korang, ataupun yang korang sayang terutama family serta kawan baik korang masih ada..jangan sakitkan hati dorang, jangan lupe dorang, belajar appreciate orang lain walau kecik manapun jasa dorang buat, jangan menyesal kalau orang yang selama ni patut korang hargai pergi selama-selamanya..sementara ada masa, tenaga dan yang paling penting selagi dipanjangkan umur, sayangi mereka yang menyayangi..hargai mereka yang meghargai..hari ni dorang ada, tapi kita buat tak reti, esok lusa kite semua tak tahu..yang pergi tetap pergi, yang hidup terus disini..

Al Fatihah buat Che Rum

2 comments:

GADIS yaya said...

kesian dia ); oh btw, yup you betul aizat. kita kena appreciate diaorang yang still hidup. as people said "you dont appreciate things until you realise they are gone, and once they are gone its too late to wish them to come back".

Unknown said...

Buat Jai ( akusape ) Takziah

emm..tul kata aizat...hrgai org yg kita syg dlm pada dia msih ada dpn mata...t bila dh xde...nyesal xsudah...

Aizat's life © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates